Veri Sorumlusu:
Ray Sigorta Anonim Şirketi
Cumhuriyet Mah. Haydar Aliyev Cad. No: 28 34457 Sarıyer/İstanbul
Ray Sigorta Anonim Şirketi ("Ray Sigorta") olarak 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ("KVKK") ve ilgili mevzuat kapsamında sizlere sunduğumuz hizmetler sırasında kişisel verilerinizin işlenmesi, saklanması ve aktarılması ile ilgili sizleri bilgilendirmek amacıyla işbu aydınlatma metnini hazırladık.
Hangi Kişisel Verileriniz İşlenmektedir? Kişisel Verilerinizin Toplama Yöntemleri ve Hukuki Sebepleri Nelerdir? Kişisel Verileriniz Hangi Amaçlarla İşlenebilir?
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
-
Ürün / Hizmetlerin Pazarlama Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Üretim Ve Operasyon Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi
-
İç Denetim, Soruşturma, İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Aktüerya ve Rezerv Hesaplama Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Çağrı Kayıtlarına İlişkin Faaliyetlerin Yürütülmesi
-
Eksper Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Farklı Kategorilerde Poliçe Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Finans ve Muhasebe İşlerinin Yürütülmesi
-
Hasar Dosyalarının Oluşturulması, İncelenmesi, Düzenlenmesi, Tamamlanması ve Soruşturulması
-
Hasarsızlık Belgesi Oluşturulması Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Hukuk İşlerinin Takibi ve Yürütülmesi
-
İhbarın Değerlendirilmesi ve İhbar Soruşturmalarının Gerçekleştirilmesi
-
İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi, Denetimi
-
İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Faaliyetlerin Sigorta Mevzuatına ve Sair Mevzuata Uygun Yürütülmesi
-
İş Süreçlerinin İyileştirilmesine Yönelik Önerilerin Alınması Ve Değerlendirilmesi
-
MASAK Mevzuatı Kapsamında Yükümlülüklerin Yerine Getirilmesi
-
Müşteri Memnuniyetine Yönelik Aktivitelerin Yürütülmesi
-
Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Raporlama Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Reasürans ve Koasürans Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Resmi Kurumlarla Yazışmaların Gerçekleştirilmesi
-
Risk ve Üretim Takibi, Teklif, Hasar, Ödeme Süreçlerinde Araştırma Yapılması ve Bilgi Toplanması, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Başta Olmak Üzere Yetkili Kuruluşlardan Bilgi Temin Edilmesi
-
Risk Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Riskin Gerçekleşmesi Sonucu Yükümlülüklerin Yerine Getirilmesi, Hasar ve Rücu Ödemelerinin Yapılması
-
Riziko Değerlendirmelerinin Yapılması
-
Saha Denetimlerinin Gerçekleştirilmesi ve Raporlanması
-
Suistimal Dosyalarının İncelenmesi
-
Şirket Faaliyetleri Açısından Risk Yönetiminin Gerçekleştirilmesi
-
Tahsilat Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Talep / Şikâyetlerin Takibi
-
Tarife Hazırlama Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Yetkili Kişi, Kurum ve Kuruluşlara Bilgi Verilmesi
-
Zeyil ve İptal Taleplerinin Değerlendirilmesi ve İşleme Alınması
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, KVKK'nın 5. maddesinde belirtilen;
-
Kanunlarda açıkça öngörülmesi,
-
Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
-
Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
-
Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
-
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması veya
hukuki sebeplerine dayanılarak işlenmektedir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; basılı veya çevrimiçi elektronik formlar, ilgili kişinin beyanı, e-posta, sigorta uygulamaları ve yazılımları, web sitesi, sözleşme, poliçe, sosyal medya/basın, işbirliği içinde bulunduğumuz üçüncü kişiler olan acenteler, bankalar, brokerler tarafından, mobil uygulamamız, 444 4 729 numaralı çağrı merkezimiz, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi sistemleri vasıtasıyla toplanmaktadır.
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
-
Faaliyetlerin Sigorta Mevzuatına ve Sair Mevzuata Uygun Yürütülmesi
-
Yasal Bildirimlerin Yapılması
-
Ürün / Hizmetlerin Pazarlama Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Üretim Ve Operasyon Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi
-
İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
İç Denetim, Soruşturma, İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Çağrı Kayıtlarına İlişkin Faaliyetlerin Yürütülmesi
-
Eksper Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Farklı Kategorilerde Poliçe Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Finans ve Muhasebe İşlerinin Yürütülmesi
-
Hasar Dosyalarının Oluşturulması, İncelenmesi, Düzenlenmesi, Tamamlanması ve Soruşturulması
-
Hasarsızlık Belgesi Oluşturulması Süreçlerinin Yürütülmesi
-
İhbarın Değerlendirilmesi ve İhbar Soruşturmalarının Gerçekleştirilmesi
-
İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi, Denetimi
-
MASAK Mevzuatı Kapsamında Yükümlülüklerinin Yerine Getirilmesi
-
Müşteri Memnuniyetine Yönelik Aktivitelerin Yürütülmesi
-
Raporlama Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Reasürans ve Koasürans Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Risk ve Üretim Takibi, Teklif, Hasar, Ödeme Süreçlerinde Araştırma Yapılması ve Bilgi Toplanması, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Başta Olmak Üzere Yetkili Kuruluşlardan Bilgi Temin Edilmesi
-
Risk Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Riziko Değerlendirmelerinin Yapılması
-
Saha Denetimlerinin Gerçekleştirilmesi ve Raporlanması
-
Suistimal Dosyalarının İncelenmesi
-
Şirket Faaliyetleri Açısından Risk Yönetiminin Gerçekleştirilmesi
-
Tahsilat Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Talep / Şikâyetlerin Takibi
-
Tarife Hazırlama Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Yetkili Kişi, Kurum ve Kuruluşlara Bilgi Verilmesi
-
Zeyil ve İptal Taleplerinin Değerlendirilmesi ve İşleme Alınması
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, KVKK'nın 5. maddesinde belirtilen;
-
Kanunlarda açıkça öngörülmesi,
-
Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
-
Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
-
Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
-
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması
hukuki sebeplerine dayanılarak işlenmektedir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; basılı veya çevrimiçi elektronik formlar, ilgili kişinin beyanı, e-posta, sigorta uygulamaları ve yazılımları, web sitesi, sosyal medya/basın, işbirliği içinde bulunduğumuz üçüncü kişiler olan acenteler, bankalar, brokerler tarafından, mobil uygulamamız, 444 4 729 numaralı çağrı merkezimiz, sözleşme, poliçe, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi sistemleri vasıtasıyla toplanmaktadır.
İşlenen Kişisel Veriler
-
Acente Bilgileri
-
Araç Bilgileri
-
Araç Üzerinde Hak ve Menfaatleri Bulunanlar
-
Belge Seri Numarası
-
Ehliyet Bilgileri
-
Hasar Bilgileri
-
Hizmet Alınan Tarih
-
İbraname Kapsamında Elde Edilen Bilgiler
-
İhbar Tarihi
-
İşlem Tutar Bilgileri
-
Kargo Takip Numarası
-
Kaza Bilgileri
-
Müşteri Numarası
-
Poliçe Bilgileri
-
Prim Bilgileri
-
Riziko Bilgileri
-
Ruhsat Bilgileri
-
Sigorta Branş Bilgileri
-
Tapu Bilgileri
-
Taşınmaz Bilgileri
-
Teminat Bilgileri
-
Sigortalanacak Kıymet Değeri
-
Teklif Bilgileri
-
Tescil Bilgileri
-
Ürün Nezdinde Gerekli Olan Her Türlü Bilgi
-
Vergi Levhası Kapsamında Elde Edilen Bilgiler
-
Zeyil Bilgileri ve Tarihi
-
Meslek Bilgileri
-
Talep / Şikâyet Bilgileri
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
-
Faaliyetlerin Sigorta Mevzuatına ve Sair Mevzuata Uygun Yürütülmesi, Yasal Bildirimlerin Yapılması
-
İç Denetim, Soruşturma, İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Üretim Ve Operasyon Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi
-
İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Çağrı Kayıtlarına İlişkin Faaliyetlerin Yürütülmesi
-
Eksper Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Aktüerya ve Rezerv Hesaplama Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Farklı Kategorilerde Poliçe Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Hasar Dosyalarının Oluşturulması, İncelenmesi, Düzenlenmesi, Tamamlanması ve Soruşturulması
-
Hasarsızlık Belgesi Oluşturulması Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Hukuk İşlerinin Takibi ve Yürütülmesi
-
İhbarın Değerlendirilmesi ve İhbar Soruşturmalarının Gerçekleştirilmesi
-
İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi, Denetimi
-
MASAK Mevzuatı Kapsamında Yükümlülüklerinin Yerine Getirilmesi
-
Müşteri Memnuniyetine Yönelik Aktivitelerin Yürütülmesi
-
Raporlama Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Reasürans ve Koasürans Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Resmi Kurumlarla Yazışmaların Gerçekleştirilmesi
-
Risk ve Üretim Takibi, Teklif, Hasar, Ödeme Süreçlerinde Araştırma Yapılması ve Bilgi Toplanması, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Başta Olmak Üzere Yetkili Kuruluşlardan Bilgi Temin Edilmesi
-
Risk Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Riskin Gerçekleşmesi Sonucu Yükümlülüklerin Yerine Getirilmesi, Hasar ve Rücu Ödemelerinin Yapılması
-
Riziko Değerlendirmelerinin Yapılması
-
Saha Denetimlerinin Gerçekleştirilmesi ve Raporlanması
-
Suistimal Dosyalarının İncelenmesi
-
Şirket Faaliyetleri Açısından Risk Yönetiminin Gerçekleştirilmesi
-
Talep / Şikâyetlerin Takibi
-
Tarife Hazırlama Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Yetkili Kişi, Kurum ve Kuruluşlara Bilgi Verilmesi
-
Zeyil ve İptal Taleplerinin Değerlendirilmesi ve İşleme Alınması
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, KVKK'nın 5. maddesinde belirtilen;
-
Kanunlarda açıkça öngörülmesi,
-
Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
-
Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
-
Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
-
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması
hukuki sebeplerine dayanılarak işlenmektedir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; basılı ve çevrimiçi elektronik formlar, ilgili kişinin beyanı, e-posta, sigorta uygulamaları ve yazılımları, web sitesi, sosyal medya/basın, sözleşme, poliçe, bilgi sistemleri, işbirliği içinde bulunduğumuz üçüncü kişiler olan acenteler, bankalar, brokerler tarafından, mobil uygulamamız, 444 4 729 numaralı çağrı merkezimiz, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi sistemleri vasıtasıyla toplanmaktadır.
İşlenen Kişisel Veriler
-
Soruşturma Dosyasına İlişkin Bilgi ve Belgeler
-
Dava Dosyasındaki Bilgi ve Belgeler
-
Adli Makamlarla Yazışmalardaki Bilgiler
-
İdari Makamlarla Yazışmalardaki Bilgiler
-
İhtarname / İhbarname Kapsamındaki Bilgiler
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
-
Faaliyetlerin Sigorta Mevzuatına ve Sair Mevzuata Uygun Yürütülmesi,
-
Yasal Bildirimlerin Yapılması
-
Hukuk İşlerinin Takibi ve Yürütülmesi
-
Yetkili Kişi, Kurum ve Kuruluşlara Bilgi Verilmesi
-
Saklama ve Arşiv Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi, Denetimi
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, KVKK'nın 5. maddesinde belirtilen;
-
Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
-
Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması
hukuki sebeplerine dayanılarak işlenmektedir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; e-posta, dava ve soruşturma dosyaları ve ilgili tarafından beyan edilen belgeler vasıtasıyla toplanmaktadır.
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
-
Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
-
Finans ve Muhasebe İşlerinin Yürütülmesi
-
İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi ve Denetimi
-
Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Faaliyetlerin Sigorta Mevzuatına ve Sair Mevzuata Uygun Yürütülmesi, Yasal Bildirimlerin Yapılması
-
Çağrı Kayıtlarına İlişkin Faaliyetlerin Yürütülmesi
-
Eksper Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Farklı Kategorilerde Poliçe Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Hasar Dosyalarının Oluşturulması, İncelenmesi, Düzenlenmesi, Tamamlanması ve Soruşturulması
-
Hukuk İşlerinin Takibi ve Yürütülmesi
-
İhbarın Değerlendirilmesi ve İhbar Soruşturmalarının Gerçekleştirilmesi
-
Müşteri Memnuniyetine Yönelik Aktivitelerin Yürütülmesi
-
Risk ve Üretim Takibi, Teklif, Hasar, Ödeme Süreçlerinde Araştırma Yapılması ve Bilgi Toplanması, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Başta Olmak Üzere Yetkili Kuruluşlardan Bilgi Temin Edilmesi
-
Risk Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Riskin Gerçekleşmesi Sonucu Yükümlülüklerin Yerine Getirilmesi, Hasar ve Rücu Ödemelerinin Yapılması
-
Saha Denetimlerinin Gerçekleştirilmesi ve Raporlanması
-
Suistimal Dosyalarının İncelenmesi
-
Şirket Faaliyetleri Açısından Risk Yönetiminin Gerçekleştirilmesi
-
Tahsilat Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Zeyil ve İptal Taleplerinin Değerlendirilmesi ve İşleme Alınması
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, KVKK'nın 5. maddesinde belirtilen;
hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; basılı veya çevrimiçi elektronik formlar, ilgili kişinin beyanı, e-posta, sigorta uygulamaları ve yazılımları, web sitesi, sosyal medya/basın, sözleşme, poliçe, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi sistemleri vasıtasıyla toplanmaktadır.
Fiziksel Mekan Güvenliği Bilgileri
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
-
Fiziksel Mekan Güvenliğinin Temini
-
Kamera Kayıtlarının Saklanması
-
Saklama ve Arşiv Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Veri Sorumlusu Operasyonlarının Güvenliğinin Temini
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, KVKK'nın 5. maddesinde belirtilen;
hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; kamera kayıt cihazları vasıtasıyla toplanmaktadır.
Görsel ve İşitsel Kayıt Bilgileri
İşlenen Kişisel Veriler
-
Fotoğraf Kayıtları
-
Ses Kayıtları
-
Video Kayıtları
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
-
Çağrı Kayıtlarına İlişkin Faaliyetlerin Yürütülmesi
-
Eksper Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Hasar Dosyalarının Oluşturulması, İncelenmesi, Düzenlenmesi, Tamamlanması ve Soruşturulması
-
Suistimal Dosyalarının İncelenmesi
-
İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi, Denetimi
-
Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Talep / Şikâyetlerin Takibi
-
Yetkili Kişi, Kurum ve Kuruluşlara Bilgi Verilmesi
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, KVKK'nın 5. maddesinde belirtilen;
-
Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
-
Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
-
Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
-
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması
hukuki sebeplerine dayanılarak işlenmektedir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; basılı ve çevrimiçi elektronik formlar, e-posta, telefon görüşmeleri ve çağrı merkezi kayıtları, sigorta uygulamaları ve yazılımları vasıtasıyla toplanmaktadır.
Mesleki Deneyim Bilgileri
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, KVKK'nın 5. maddesinde belirtilen;
hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; e-posta ve bilgi sistemleri vasıtasıyla toplanmaktadır.
İşlem Güvenliği Bilgileri
İşlenen Kişisel Veriler
-
IP Adres Bilgileri
-
Yetki Belgeleri
-
İnternet Sitesi Giriş Çıkış Bilgileri
-
Kullanıcı Adı ve Şifre Bilgileri
-
Kimlik Doğrulama Bilgileri
-
İnternet Erişim Kayıt Log Bilgileri
-
Çerez Kayıtları
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
-
Bilgi Güvenliği Süreçlerinin Yürütülmesi
-
İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi, Denetimi
-
Şirket Faaliyetleri Açısından Risk Yönetiminin Gerçekleştirilmesi
-
Saklama ve Arşiv Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Veri Sorumlusu Operasyonlarının Güvenliğinin Temini
-
Yetkili Kişi, Kurum ve Kuruluşlara Bilgi Verilmesi
-
Faaliyetlerin Mevzuata Uygun Yürütülmesi
-
Hukuk İ?şlerinin Takibi Ve Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Talep / Şikâyetlerin Takibi
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, KVKK'nın 5. maddesinde belirtilen; 5651 sayılı Kanun ve diğer mevzuatlar kapsamındaki yükümlülükler kapsamında:
-
Kanunlarda açıkça öngörülmesi,
-
Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
Diğer kişisel veriler kapsamında:
-
Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
-
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması
hukuki sebeplerine dayanılarak işlenmektedir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; e-posta, web sitesi, çerezler, bilgi güvenliği sistemleri ve elektronik cihazlar, sigorta uygulamaları ve yazılımları vasıtasıyla toplanmaktadır.
Aile Bireylerine Ait Bilgiler
İşlenen Kişisel Veriler
-
Çocuklara, Anneye, Babaya ve Eşe Ait Kimlik Bilgileri
-
Çocuklara, Anneye, Babaya ve Eşe Ait İletişim Bilgileri
-
Sigortalı Yakınlarına Ait Kimlik Bilgileri (Ad, Soyad)
-
Sigortalı Yakınlarına Ait İletişim Bilgileri (Telefon Numarası, E-Posta Adresi, Adres Bilgileri)
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
-
Faaliyetlerin Sigorta Mevzuatına ve Sair Mevzuata Uygun Yürütülmesi, Yasal Bildirimlerin Yapılması
-
Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
-
Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi
-
İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi, Denetimi
-
Talep / Şikâyetlerin Takibi
-
Farklı Kategorilerde Poliçe Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Şirket Faaliyetleri Açısından Risk Yönetiminin Gerçekleştirilmesi
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, KVKK'nın 5. maddesinde belirtilen;
-
Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
-
Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
-
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması
hukuki sebeplerine dayanılarak işlenmektedir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; basılı ve çevrimiçi elektronik formlar, ilgili kişinin beyanı, e-posta, sözleşme, poliçe, işbirliği içinde bulunduğumuz üçüncü kişiler olan acenteler, bankalar, brokerler tarafından, mobil uygulamamız, 444 4 729 numaralı çağrı merkezimiz, sigorta uygulamaları ve yazılımları vasıtasıyla toplanmaktadır.
Özel Nitelikli Kişiler Veriler
Özel nitelikli kişisel veriler; kişinin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileridir.
Özel nitelikli kişisel veriler, diğer veri kategorilerine oranla daha yüksek koruma gerektirirler. Bu tür verileri işlemek için ayrıca bilgilendirme yapılması gerektiği KVKK uyarınca düzenlenmiştir.
İşlenen Kişisel Veriler
-
Sağlık Rapor Bilgileri
-
Ameliyat Bilgileri
-
Cihaz ve Protez Bilgileri
-
Doğum Bilgileri
-
Geçmiş Hastalık Bilgileri
-
Hastalık Bilgileri
-
Hastane Sağlık Raporu
-
Hekim ve Hastane Bilgileri
-
Kan Grubu
-
Sağlık Durum Bilgileri
-
Tanı / Tedavi / Bulgu / Anamnez Bilgileri
-
Kalıtsal Hastalık Bilgileri
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
-
Faaliyetlerin Sigorta Mevzuatına ve Sair Mevzuata Uygun Yürütülmesi, Yasal Bildirimlerin Yapılması
-
İç Denetim, Soruşturma, İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
-
Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi
-
İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Eksper Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Farklı Kategorilerde Poliçe Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Hasar Dosyalarının Oluşturulması, İncelenmesi, Düzenlenmesi, Tamamlanması ve Soruşturulması
-
İhbarın Değerlendirilmesi ve İhbar Soruşturmalarının Gerçekleştirilmesi
-
MASAK Mevzuatı Kapsamında Yükümlülüklerinin Yerine Getirilmesi
-
Raporlama Süreçlerinin Yürütülmesi
-
Resmi Kurumlarla Yazışmaların Gerçekleştirilmesi
-
Saha Denetimlerinin Gerçekleştirilmesi ve Raporlanması
-
Şirket Faaliyetleri Açısından Risk Yönetiminin Gerçekleştirilmesi
-
Talep / Şikâyetlerin Takibi
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, KVKK'nın 6. maddesinde belirtilen;
hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; basılı ve çevrimiçi elektronik formlar, ilgili kişinin beyanı, e-posta, sigorta uygulamaları ve yazılımları, web sitesi, sosyal medya/basın, sözleşme, poliçe, Sağlık Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi sistemleri vasıtasıyla toplanmaktadır.
Ceza Mahkumiyeti ve Güvenlik Tedbirlerine İlişkin Bilgiler
Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
-
Faaliyetlerin Sigorta Mevzuatına ve Sair Mevzuata Uygun Yürütülmesi, Yasal Bildirimlerin Yapılması
-
İç Denetim, Soruşturma, İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi
-
Resmi Kurumlarla Yazışmaların Gerçekleştirilmesi
-
Şirket Faaliyetleri Açısından Risk Yönetiminin Gerçekleştirilmesi
Kişisel Verilerin İşlenmesinin Hukuki Sebepleri
Kişisel verileriniz, Ray Sigorta tarafından; yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda, başta KVKK'nın 6. maddesinde ve ilgili mevzuatta belirtilen;
Birinci fıkrada sayılan sag?lık ve cinsel hayat dıs?ındaki kis?isel veriler, kanunlarda o?ngo?ru?len ha?llerde ilgili kis?inin ac?ık rızası aranmaksızın is?lenebileceği hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir.
KVKK'nın 6. maddesinde sayılan sebep haricinde Ceza Mahkûmiyeti ve Güvenlik Tedbirleri verilerinizin işlenmesinin gerekmesi durumunda ise açık rızanız alınarak işlenecektir.
Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Kişisel verileriniz; tarafınızca beyan edilen bilgi ve belgeler vasıtasıyla toplanmaktadır.
Kişisel Verileriniz Kimlere ve Hangi Amaçlarla Aktarılabilecektir?
Kişisel verileriniz,
-
Yasal düzenlemeler kapsamında faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi amaçlarıyla MASAK, T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı gibi düzenleyici ve denetleyici kamu kurum ve kuruluşları ile mevzuattan kaynaklanan yükümlülüklere istinaden yargı mercilerine,
-
Yeşilkart poliçesi hizmeti almanız halinde söz konusu sürece dair kişisel verileriniz yurt dışında karışmış olduğunuz bir trafik kazası sonucu zarar görenin talebinin işleme alınabilmesi ve Yeşilkart'ın geçerliliğinin sağlanması için KVKK'nın 5. maddesinin (ç) bendi ve (e) bendi uyarınca Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu'na,
-
Sigortacılık faaliyetlerimizi yürütmek üzere; sigorta destek hizmet sağlayıcılarına, aracılara, diğer sigorta şirketlerine, SAGMER'e, yurt içinde bulunan hizmet aldığımız üçüncü kişilere, işbirliği yaptığımız program ortağı kuruluşlara ve diğer üçüncü kişilere,
-
Sigortacılık faaliyetinin tamamlayıcısı olan reasürans işlemleri sebebiyle reasürörlere, iş faaliyetlerimizin sürekliliğinin sağlanması adına; ana hissedarımıza, doğrudan/dolaylı hissedarlarımıza ve yurt içinde faaliyet gösteren grup şirketlerimize
KVKK'nın Aktarıma ilişkin 8. maddesindeki veya Yurt Dışına Aktarıma ilişkin 9. maddesindeki kurallara uyularak ve gerekli teknik ve idari tedbirler alınarak; yurt dışında gerçekleşen riskleri teminat altına alan sigortacılık hizmetlerimizi yerine getirmek amacıyla, sadece ilgili amacın gerçekleşmesi için gerekli olan kadarı, yurt dışında bulunan iş ortaklarımıza ve gerekmesi halinde yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile üçüncü taraflara aktarılabilecektir.
İlgili Kişi Olarak Kişisel Verilerinize İlişkin Haklarınız Nelerdir?
KVKK ve ilgili mevzuat kapsamında kişisel verilerinize ilişkin olarak;
-
Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
-
Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
-
Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
-
Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
-
Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme,
-
KVKK mevzuatında öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
-
Eksik veya yanlış verilerin düzeltilmesi ile kişisel verilerinizin silinmesi veya yok edilmesini talep ettiğinizde, bu durumun kişisel verilerinizi aktardığımız üçüncü kişilere bildirilmesini isteme
-
İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve
-
Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde bu zararın giderilmesini talep etme
haklarına sahipsiniz.
İlgili Kişi Olarak Haklarınızı Nasıl Kullanabilirsiniz?
Kişisel verileriniz ile ilgili başvuru ve taleplerinizi dilerseniz İlgili Kişi Başvuru Formu aracılığıyla;
-
Islak imzalı ve kimlik fotokopisi ile Cumhuri?yet Mahallesi? Haydar Ali?yev Caddesi No: 28 Sarıyer/İstanbul adresine göndererek,
-
Geçerli bir kimlik belgesi ile birlikte Ray Sigorta'ya Cumhuri?yet Mahallesi? Haydar Ali?yev Caddesi No: 28 Sarıyer/İstanbul adresinden şahsen başvurarak,
-
Mobil imza veya güvenli elektronik imza ile imzalayıp kisiselverikoruma@raysigorta.com.tr adresine e-posta göndererek,
-
Kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza ya da mobil imza kullanmak suretiyle raysigorta.kvk@hs03.kep.tr kayıtlı elektronik posta (KEP) adresine göndererek,
-
Ray Sigorta sisteminde kayıtlı olan e-posta adresiniz aracılığıyla kisiselverikoruma@raysigorta.com.tr adresine e-posta göndererek,
Ray Sigorta'ya iletebilirsiniz.
Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ uyarınca, İlgili Kişi'nin başvurusunda ad, soyad, başvuru yazılı ise imza, T.C. kimlik numarası (başvuruda bulunan kişinin yabancı olması halinde pasaport numarası), tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresi, varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon numarası ve faks numarası ile talep konusuna dair bilgilerin bulunması zorunludur.
İlgili Kişi, yukarıda belirtilen hakları kullanmak için yapacağı ve kullanmayı talep ettiği hakka ilişkin açıklamaları içeren başvuruda talep edilen hususu açık ve anlaşılır şekilde belirtmelidir. Başvuruya ilişkin bilgi ve belgelerin başvuruya eklenmesi gerekmektedir.
Talep konusunun başvuranın şahsı ile ilgili olması gerekmekle birlikte, başkası adına hareket ediliyor ise başvuruyu yapanın bu konuda özel olarak yetkili olması ve bu yetkinin belgelendirilmesi (vekâletname) gerekmektedir. Ayrıca başvurunun kimlik ve adres bilgilerini içermesi ve başvuruya kimliği doğrulayıcı belgelerin eklenmesi gerekmektedir.
Yetkisiz üçüncü kişilerin başkası adına yaptığı talepler değerlendirmeye alınmayacaktır.
Kişisel Verilerinizin İşlenmesine İlişkin Talepleriniz Ne Kadar Sürede Cevaplanır?
Kişisel verilerinize ilişkin hak talepleriniz değerlendirilerek, bize ulaştığı tarihten itibaren en geç 30 gün içerisinde cevaplanır. Başvurunuzun olumsuz değerlendirilmesi halinde, gerekçeli ret sebepleri başvuruda belirttiğiniz adrese elektronik posta veya posta yolu başta olmak üzere eğer mümkünse talebin yapıldığı usul vasıtasıyla size iletilir.